Hij viel net als een kiezeltje tussen de kussentjes van een kattenpoot, onmogelijk te negeren, maar zolang hij niet te lang bleef, was hij een irritatie die we wel aankonden.

Uberschattige cover van Winter in het kattencafe

Wat ook heel erg leuk is, is dat de cover voor ieder land anders is, via de auteur link hierboven kan je andere covers zien !

Een nieuw boek omgedraaid in mijn winter reads stack! Gelukkig duurt de winter nog eventjes 🙂

Zoals de meeste onder jullie wel al door hebben, ben ik een kattenfan. En dat is misschien een understatement. We hebben er nu 5 rondlopen. Ik zal ze zeker nog eens goed introduceren hier, zodat jullie kunnen meelachen met hun gekke capriolen. Op mijn IG kan je alvast enkele fotootjes zien!

Maar, ik heb altijd een beetje meewarig gekeken naar al die kattenverhalen in boeken. Dit jaar was 1 van mijn grootste ontdekkingen ´Warrior Cats´. Het was een actie voor 2 euro en ik dacht, laat ik maar eens zien waarom ik deze zo vaak aangeprezen krijg… en giiirlll – wat was dat een superleuke verrassing! Ik had hem in 1 ruk uit en mijmerde nog lang na!

Dus toen ik Winter in het katten cafe in de postbus kreeg dankzij Standaard Uitgeverij, kon ik haast niet wachten om er in te beginnen. De verwachtingen waren hoog gespannen.

EN …. ik heb gelachen, gehuild, gejankt, boos geweest, ik was ongerust en alle emoties daartussen. Melissa Daley heeft op zo een pakkende manier het leven van Molly beschreven vanuit ECHT kattenoogpunt. OK OK katten ´denken´ niet zoals mensen, en gedragen zich ook niet zo. Maar deze Molly staat vaak als metafoor voor hoe wij mensen met elkaar omgaan. Hoe uiterlijk en gedragingen niet altijd de echte persoon reflecteren. Je leest over moederliefde tussen mensenmoeder en dochter, tussen mens en kat en tussen kat en kitten. Je leest over een gezellig cafeetje, waar ineens alles op zijn kop wordt gezet wanneer linda (de zus) onverwachts als een hoopje ellende opdaagt in het cafe van Debbie. Ze walst gewoon binnen en brengt best wel vervelende situaties met zich mee – want KOM OP- een hond… in een kattencafe?? Hoe komt ze er bij? 🙂

Maar oprecht, ik heb luidop gelachen met hun uitspraken, er is een incident met ´koffiemokken´ waar ik bijna van in mijn broek moest plassen (heel visueel ingesteld) en heerlijk vertederende momenten. Het verhaal leest als een trein, het verhaal is realistisch (voor zover we de kat die denkt als een mens zien als een metafoor of verteller) , vertederend en soms zelfs spannend. Als je nog GEEN boek hebt om te lezen de volgende donkere dagen, aarzel dan niet om heerlijk weg te zakken in dit verhaal en wentel je in een echte kerstsfeer!

Dit boek kreeg een 4.5 van mijn ! MEER MEER MEER!


Plaats een reactie

Ontwerp een vergelijkbare site met WordPress.com
Aan de slag